zondag 3 maart 2013

RIA


Vandaag, 3 maart is de sterfdag van mijn schoonzus Ria Immink.


Vijf jaar geleden overleed ze aan de gevolgen van niet te genezen melanoomkanker.
Ik herinner me die maandag nog goed.
Met veel familieleden waren we in het ziekenhuis.
Ik zat met Mieke, haar oudste zus lange tijd aan haar bed.
Rond het middaguur ruilde ze deze wereld voor een andere.
Een indrukwekkend afscheid volgde.  


Ik heb veel herinneringen aan haar.
Er zijn dagen waarop ik haar mis.
Met name op familiedagen zoals moederdag, kerst en verjaardagen.
Ze genoot intens van ieders aanwezigheid op dit soort dagen, luisterde goed naar ieders verhaal!
Stelde verrassende vragen.
En had ook zelf altijd een boeiend verhaal.

Ze is er al vijf jaar niet meer maar eigenlijk is ze er altijd.
Met name op die familiedagen.
Ik zal haar nooit vergeten.